2013. augusztus 10., szombat

Csontváros - könyvkritika1 #Rami

Sziasztok, kedves olvasók! Most egy számomra nagyon kedves könyvvel jövök hozzátok. Ez A végzet ereklyéi 1. része, azaz a Csontváros.
A regényt a fantasztikus képzelőerővel megáldott Cassandra Clare írta, aki egy teljesen új világot teremtett, amiről számos regényében olvashatunk.

(Cassandra Clare)

Itt találtam rá: Nem kellett rátalálnom, mert egy ismerősöm ajánlotta. (Nagyon jól tette.)

A rövid tartalom: A 15 éves Clary egy szórakozóhelyre ment legjobb barátjával, Simonnal, aki gyengéd érzelmeket táplál a lány iránt. A partin szemtanúja lett egy gyilkosságnak, amiről kiderült, hogy csak ő látta a Mondik, azaz az emberek közül. Később rájön, hogy a gyilkos tinédzserek voltak a jófiúk, vagyis az árnyvadászok, és a megölt személy egy démon volt. Clary kettőt pislog, és egy számára teljesen ismeretlen világban találja magát.

Véleményem: Én nem tudtam letenni, egyszerűen imádtam minden egyes pillanatát.
(SPOILER) A végén én úgy meglepődtem, hogy majdnem földhöz vágtam a tabletet, amin olvastam. Az, hogy kiderült, hogy Clary, és Jace testvérek, idegességet váltott ki belőlem, de később megbarátkoztam a dologgal. (Dehogy barátkoztam meg vele... addig nem nyugodtam, amíg utána nem néztem a neten, hogy tényleg tesók-e. Azután lenyugodtam. (SPOILER VÉGE.)
A szerelmi szálak nekem nagyon tetszettek. Minden jó volt a sztoriban: A szerelmi háromszög, a meleg-páros, az akciók, a karakterek, a stílus. Nagyon szerettem olvasni, alig várom, hogy a következő részét bújhassam, amit körülbelül tíz perc múlva meg is teszek.
Az írásstílusról még annyit, hogy általában E/1 ben szoktam olvasni, viszont ezt szerettem olvasni, nem nagyon érdekelt, hogy éppen E/3-ban írta, mert így is kaptunk eleget Clary gondolataiból.

A borító: Előre leszögezem, hogy ez a gyengém, és van egy elvem is: Soha ne kerüljön rá a borítóra egyszerre két fiú, csaj nélkül. Nem tudom, hogy miért, de ez van. Szigorú vagyok ezen a téren, viszont nagyon kevés borítóval találkozok, ami nem tetszett. Nos... ennek a stílusa nagyon bejön, eszméletlenül tetszik.

A borítón Jace látható.

A könyvből film is készül, amit Augusztus 22-én mutatnak be a magyar mozikban. Én már összeszedtem a baráti társaságomat, szóval nyár végén Go Mozi! 
Nagyon-nagyon kíváncsi vagyok a megvalósításra, és azon belül a vérfarkasok átváltozása érdekel a legjobban, erre minden film nagy kritikát kap. 
Azt viszont nem lehet tudni, hogy Magnus és Alec csókja benne lesz-e a filmben, mivel a könyvben ez nincs leírva, mert Cassandra külön novellában írta le, aminek a magyar fordítását itt nézhetitek meg. Nos, hogy benne lesz-e, vagy sem, az majd kiderül. Viszont a korhatárra (12) figyelnie kell a rendezőnek, ráadásul valaki undorodik is ettől, így kétlem, de majd meglátjuk.

Kedvenc karakterem: Simon, és Jace. Hogy miért? Mert a könyv alatt Simon nagyon pozitívan változott, pedig már alapjában egy pozitív szereplő volt, és mert nagyon szeretni való. Jace pedig... csak mert ő Jace. Nem lehet nem szeretni.

A könyv 10/10 pontot érdemel minden szempontból. A filmtől is ezt remélem.

(A filmelőzetes)
♥ Rami




2 megjegyzés: